KAKO DO IPARD PODSTICAJA U OKVIRU MERE 7?
Mera 7: Diverzifikacija poljoprivrednih gazdinstava i razvoj poslovanja za investicije u razvoj nepoljoprivrednih ekonomskih aktivnosti i poboljšanje kvaliteta života u ruralnim područjima, predstavlja podršku investicijama u ruralni turizam.
1. Provera prihvatljivosti za ostvarivanje prava na IPARD podsticaje
Prihvatljivi korisnici su: fizička lica registrovani u RPG, preduzetnici i privredna društva (mikro ili mala pravna lica). Korisnik može da započne bavljenje ugostiteljskom delatnošću po završetku realizacije investicije (pre podnošenja zahteva za isplatu IPARD podsticaja). Korisnik može da ostvari IPARD podsticaje u iznosu od 5.000 evra do 300.000 evra po zahtevu, bez obzira na ukupnu vrednost investicije. To znači da minimalan ukupan iznos planirane investicije mora biti takav da omogući da iznos IPARD podrške (do 65% od iznosa prihvatljivih troškova) ne bude manji od 5.000 evra, kako Zahtev ne bi bio odbijen. Minimalna vrednost investicije 8.000 evra.
2. Potrebna dokumentacije za podnošenje Zahteva za odobravanje projekta
Obrazac zahteva; Poslovni plan; Popis pokretne i nepokretne imovine; Ponuda/e za svaku pojedinačnu investiciju; Uverenje o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda; Izvod iz katastra nepokretnosti i kopijU katastarskog plana u razmeri 1:2.500 (Samo za investicije u izgradnju i opremanje objekata); Projekat za građevinsku dozvolu i/ili idejni projekat i/ili projekat za izvođenje u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja sa predmerom i predračunom radova.
3. Obezbeđivanje finansijskih sredstava za realizaciju projekta
Realizacija investicije uz IPARD podršku zasniva se na tome da korisnik obezbeđuje sredstva za finansiranje investicije iz sopstvenih i pozajmljenih izvora (krediti banaka), koja se po završetku realizacije investicije refundiraju u određenom procentu iz IPARD fonda.
4. Podnošenje Zahteva za odobravanje projekta
Zahtev za odobravanje projekta sa propratnom dokumentacijom (uverenja i potvrde ne mogu biti starija od 30 dana od dana podnošenja zahteva) podnosi se UAP, u skladu sa kriterijumima utvrđenim Pravilnikom i to u roku koji je predviđen Javnim pozivom.
5. Dobijanje Rešenja o odobravanju projekta i realizacija investicije
Nakon završetka roka za podnošenje Zahteva propisanog Javnim pozivom, UAP vrši obradu i rangiranje pristiglih zahteva, a zatim i kontrolu na licu mesta. Ukoliko Zahtev ispunjava propisane donosi Rešenje o odobravanju projekta. Pre dobijanja Rešenja o odobravanju projekta ne sme biti preduzeta nijedna radnja u vezi sa realizacijom investicije, osim ukoliko ona spada u tzv. „opšte troškove” - za konsultantske usluge, izradu studije izvodljivosti i ostale usluge za pripremu, pribavljanje, odnosno izradu dokumentacije. Nakon dobijanja Rešenja, korisnik dobija određeni rok za realizaciju investicije, koji zavisi od tipa investicije.
6. Podnošenje Zahteva za odobravanje isplate IPARD podsticaja
Kada u potpunosti realizuje odobrenu investiciju u predviđenom roku, korisnik podnosi UAP Zahtev za odobravanje isplate IPARD podsticaja, sa pratećom dokumentacijom.
7. Provera realizovane investicije
Nakon administrativne provere podnetog Zahteva, UAP i turistička inspekcija Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija vrše proveru realizovane investicije.
8. Dobijanje Rešenja o isplati IPARD podsticaja i isplata IPARD podsticaja
Ukoliko je sprovedenim administrativnim i terenskim kontrolama utvrđeno da Zahtev ispunjava propisane uslove, direktor UAP Rešenjem odlučuje o pravu na korišćenje IPARD podsticaja i nalaže isplatu na namenski račun korisnika.
9. Pridržavanje propisanih obaveza i namensko korišćenje predmeta investicije
Pet godina nakon konačne isplate podsticaja od strane UAP, investicija se mora namenski koristiti i ne sme se otuđiti, niti omogućiti nekom drugom da je koristi.
Merom 7 predviđena je podrška investicijama u oblasti ruralnog turizma i to kroz izgradnju (gradnja, dogradnja, rekonstrukcija, adaptacija, sanacija i investiciono održavanje), kao i opremanje:
1. ugostiteljskih objekata za smeštaj (objekti domaće radinosti, seosko turističko domaćinstvo, hotel, kamp i sl.);
2. pratećih objekata za pružanje ugostiteljskih/turističkih usluga (bazeni i wellness objekti; objekti za skladištenje, prodaju i degustaciju hrane i pića; objekti za držanje životinja; turistička infrastruktura, objekti za rekreaciju i sl.) i
3. spoljašnjih prostora – za jahanje, ribolov na površinskim vodama, biciklizam, kao i mehanizaciju, mašine i opremu u svrhu ugostiteljstva/turizma.
Pored investicija u izgradnju i opremanje, u okviru Mere 7 prihvatljive su i investicije u proizvodnju energije iz obnovljivih izvora, ukoliko se energija iz obnovljivih izvora koristi za sopstvenu potrošnju u cilju obavljanje registrovane ugostiteljske, odnosno turističke delatnosti.
Ukupan broj individualnih ležajeva u svim kategorisanim ugostiteljskim objektima za smeštaj koje korisnik IPARD podrške može da ima na teritoriji Republike Srbije, ne sme da bude veći od 30 u momentu podnošenja zahteva za odobravanje projekta, kao i u momentu podnošenja zahteva za isplatu IPARD podsticaja.
Ukoliko je u pitanju izgradnja objekta (gradnja, renoviranje, adaptacija), katastarska parcela mora biti u vlasništvu ili suvlasništvu podnosioca zahteva. Objekat mora biti u vlasništvu podnosioca zahteva. U slučaju suvlasništva nad parcelom, podnosilac zahteva treba, uz saglasnost ostalih suvlasnika, da pribavi svu građevinsku dokumentaciju isključivo na svoje ime.
Ukoliko je predmet investicije opremanje objekta, objekat mora biti u vlasništvu podnosioca zahteva. Nabavka polovne opreme, mašina i mehanizacije nije prihvatljiva u okviru IPARD II programa.
KONTAKT
Za sva pitanja i informacije možete se obratiti na sledeće kontakte:
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODOPRIVREDE
UPRAVA ZA AGRARNA PLAĆANJA
Bulevar Mihajla Pupina 113a
Telefon: +381 11 30 20 100
+381 11 31 07 013
Elektronska pošta: ipard.info@minpolj.gov.rs
Dodajte komentar