КАКО ДО ИПАРД ПОДСТИЦАЈА У ОКВИРУ МЕРЕ 7?
Mера 7: Диверзификација пољопривредних газдинстава и развој пословања за инвестиције у развој непољопривредних економских активности и побољшање квалитета живота у руралним подручјима, представља подршку инвестицијама у рурални туризам.
1. Провера прихватљивости за остваривање права на ИПАРД подстицаје
Прихватљиви корисници су: физичка лица регистровани у РПГ, предузетници и привредна друштва (микро или мала правна лица). Корисник може да започне бављење угоститељском делатношћу по завршетку реализације инвестиције (пре подношења захтева за исплату ИПАРД подстицаја). Корисник може да оствари ИПАРД подстицаје у износу од 5.000 евра до 300.000 евра по захтеву, без обзира на укупну вредност инвестиције. То значи да минималан укупан износ планиране инвестиције мора бити такав да омогући да износ ИПАРД подршке (до 65% од износа прихватљивих трошкова) не буде мањи од 5.000 евра, како Захтев не би био одбијен. Минимална вредност инвестиције 8.000 евра.
2. Потребна документације за подношење Захтева за одобравање пројекта
Образац захтева; Пословни план; Попис покретне и непокретне имовине; Понуда/е за сваку појединачну инвестицију; Уверење о измиреним доспелим обавезама по основу јавних прихода; Извод из катастра непокретности и копијУ катастарског плана у размери 1:2.500 (Само за инвестиције у изградњу и опремање објеката); Пројекат за грађевинску дозволу и/или идејни пројекат и/или пројекат за извођење у складу са законом којим се уређује планирање и изградња са предмером и предрачуном радова.
3. Обезбеђивање финансијских средстава за реализацију пројекта
Реализација инвестиције уз ИПАРД подршку заснива се на томе да корисник обезбеђује средства за финансирање инвестиције из сопствених и позајмљених извора (кредити банака), која се по завршетку реализације инвестиције рефундирају у одређеном проценту из ИПАРД фонда.
4. Подношење Захтева за одобравање пројекта
Захтев за одобравање пројекта са пропратном документацијом (уверења и потврде не могу бити старија од 30 дана од дана подношења захтева) подноси се УАП, у складу са критеријумима утврђеним Правилником и то у року који је предвиђен Јавним позивом.
5. Добијање Решења о одобравању пројекта и реализација инвестиције
Након завршетка рока за подношење Захтева прописаног Јавним позивом, УАП врши обраду и рангирање пристиглих захтева, а затим и контролу на лицу места. Уколико Захтев испуњава прописане доноси Решење о одобравању пројекта. Пре добијања Решења о одобравању пројекта не сме бити предузета ниједна радња у вези са реализацијом инвестиције, осим уколико она спада у тзв. „опште трошкове” - за консултантске услуге, израду студије изводљивости и остале услуге за припрему, прибављање, односно израду документације. Након добијања Решења, корисник добија одређени рок за реализацију инвестиције, који зависи од типа инвестиције.
6. Подношење Захтева за одобравање исплате ИПАРД подстицаја
Када у потпуности реализује одобрену инвестицију у предвиђеном року, корисник подноси УАП Захтев за одобравање исплате ИПАРД подстицаја, са пратећом документацијом.
7. Провера реализоване инвестиције
Након административне провере поднетог Захтева, УАП и туристичка инспекција Министарства трговине, туризма и телекомуникација врше проверу реализоване инвестиције.
8. Добијање Решења о исплати ИПАРД подстицаја и исплата ИПАРД подстицаја
Уколико је спроведеним административним и теренским контролама утврђено да Захтев испуњава прописане услове, директор УАП Решењем одлучује о праву на коришћење ИПАРД подстицаја и налаже исплату на наменски рачун корисника.
9. Придржавање прописаних обавеза и наменско коришћење предмета инвестиције
Пет година након коначне исплате подстицаја од стране УАП, инвестиција се мора наменски користити и не сме се отуђити, нити омогућити неком другом да је користи.
Мером 7 предвиђена је подршка инвестицијама у области руралног туризма и то кроз изградњу (градња, доградња, реконструкција, адаптација, санација и инвестиционо одржавање), као и опремање:
1. угоститељских објеката за смештај (објекти домаће радиности, сеоско туристичко домаћинство, хотел, камп и сл.);
2. пратећих објеката за пружање угоститељских/туристичких услуга (базени и wellness објекти; објекти за складиштење, продају и дегустацију хране и пића; објекти за држање животиња; туристичка инфраструктура, објекти за рекреацију и сл.) и
3. спољашњих простора – за јахање, риболов на површинским водама, бициклизам, као и механизацију, машине и опрему у сврху угоститељства/туризма.
Поред инвестиција у изградњу и опремање, у оквиру Мере 7 прихватљиве су и инвестиције у производњу енергије из обновљивих извора, уколико се енергија из обновљивих извора користи за сопствену потрошњу у циљу обављање регистроване угоститељске, односно туристичке делатности.
Укупан број индивидуалних лежајева у свим категорисаним угоститељским објектима за смештај које корисник ИПАРД подршке може да има на територији Републике Србије, не сме да буде већи од 30 у моменту подношења захтева за одобравање пројекта, као и у моменту подношења захтева за исплату ИПАРД подстицаја.
Уколико је у питању изградња објекта (градња, реновирање, адаптација), катастарска парцела мора бити у власништву или сувласништву подносиоца захтевa. Објекат мора бити у власништву подносиоца захтева. У случају сувласништва над парцелом, подносилац захтева треба, уз сагласност осталих сувласника, да прибави сву грађевинску документацију искључиво на своје име.
Уколико је предмет инвестиције опремање објекта, објекат мора бити у власништву подносиоца захтева. Набавка половне опреме, машина и механизације није прихватљива у оквиру ИПАРД II програма.
КОНТАКТ
За сва питања и информације можете се обратити на следеће контакте:
МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ
УПРАВА ЗА АГРАРНА ПЛАЋАЊА
Булевар Михајла Пупина 113а
Телефон: +381 11 30 20 100
+381 11 31 07 013
Електронска пошта: ipard.info@minpolj.gov.rs
Додајте коментар